متخصصان قلب به خوبی از ارتباط مهم بین انتخاب‌های غذایی و سلامت قلب وعروق آگاه هستند. چندین نوع غذای سرشار از چربی‌های اشباع شده، سدیم بیش از حد و قندهای تصفیه شده هستند که برای سلامت قلب مفید نیستند.

متخصص قلب

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: متخصصان قلب چندین غذا در لیست سیاه خود قرار داده‌اند و تاکید دارند برای سالم ماندن قلب، نباید از این غذاها مصرف کرد. یک رژیم غذایی سالم به معنای محرومیت از خورد و خوراک نیست، بلکه ناشی از تصمیم‌گیری آگاهانه و متفکرانه‌ای است که باعث تقویت قلب و بهبود عملکرد آن می‌شود. در این مطلب به فهرستی از غذاهای خاصی اشاره شده که مملو ازچربی‌های ناسالم و افزودنی‌های بیش از حد هستند و باید به هر قیمتی از مصرف آن‌ها پرهیز کرد.
سوسیس صبحانه

دشمنان زنده ماندن‌تان را بشناسید ؛ ۵ غذای مضر برای سلامت قلب | این توصیه‌های کارشناسان قلب را جدی بگیرید

سوسیس خوراکی خوشمزه و اغلب اغوا کننده‌ای است که با عطر طعم خوشی که سیر و ادویه جات به آن داده‌اند می‌تواند خطراتی برای سلامت قلب ایجاد کند. این خوراکی لذیذ که سرشار از چربی‌های اشباع شده و سطوح بالای سدیم است، با افزایش کلسترول و فشار خون مرتبط است و باعث بالا رفتن خطر احتمال بروز مشکلات قلبی و عروقی می‌شود. مصرف بیش از حد گوشت‌های فرآوری شده، مانند سوسیس به ویژه برای صبحانه، با افزایش خطر بیماری قلبی مرتبط است. انتخاب منابع پروتئین کم چرب‌تر و به حداقل رساندن مصرف گوشت فرآوری شده، باعث بهبود سلامت قلب می‌شود و تضمین می‌کند که اولین وعده غذایی روز، سلامت کلی قلب و عروق را تنظیم کند.
کره مارگارین

دشمنان زنده ماندن‌تان را بشناسید ؛ ۵ غذای مضر برای سلامت قلب | این توصیه‌های کارشناسان قلب را جدی بگیرید

زمانی مارگارین که به عنوان جایگزین سالم‌تر کره در نظر گرفته می‌شد، اما بعدها در بررسی‌ها و مطالعات مشخص شدکه چربی ترانس موجود در آن که برای سلامت قلب مضر است. چربی های ترانس سطح کلسترول بد (LDL) را افزایش و سطح کلسترول خوب (HDL) را کاهش می دهند و باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شوند. فرآیند هیدروژناسیون (افزودن هیدروژن به مولکول‌های اشباع نشده برای تبدیل آنها به مولکول‌های دیگر) در ساخت مارگارین این چربی‌های ترانس مضر را تولید می‌کند. متخصصان قلب نسبت به مصرف منظم مارگارین هشدار می‌دهند و توصیه می‌کنند که جایگزین‌های مناسب‌تری مانند روغن زیتون یا روغن‌های بدون چربی ترانس را برای حمایت از سلامت کلی قلب و عروق انتخاب کنید.
استیک

دشمنان زنده ماندن‌تان را بشناسید ؛ ۵ غذای مضر برای سلامت قلب | این توصیه‌های کارشناسان قلب را جدی بگیرید

افراط در خوردن استیک، اگرچه باعث لذت می‌شود اما مصرف زیاد این خوراکی لذیذ مضرات بالقوه‌ای برای سلامت قلب دارد. مصرف گوشت قرمز سرشار از چربی‌های اشباع شده و کلسترول، به ویژه تکه‌های گوشت چربی مانند استیک، با افزایش سطح کلسترول و خطر بیماری‌های قلبی مرتبط است. علاوه بر این، روش‌های پخت گوشت که شامل کباب کردن یا زغال‌کردن است امکان دارد باعث تولید ترکیبات مضری شود. متخصصان قلب اغلب اعتدال در مصرف گوشت قرمز، انتخاب برش‌های کم چربی و ترکیب منابع پروتئینی گیاهی با استیک را برای ترویج یک رژیم غذایی سالم برای قلب توصیه می کنند.

مرغ سرخ شده یا سوخاری

دشمنان زنده ماندن‌تان را بشناسید ؛ ۵ غذای مضر برای سلامت قلب | این توصیه‌های کارشناسان قلب را جدی بگیرید

افراط در خوردن مرغ سرخ شده یا سوخاری هم ممکن است به نوعی لذت بخش باشد، اما خطراتی برای سلامت قلب به همراه دارد. فرآیند سرخ کردن مرغ باعث افزودن چربی‌های ترانس ناسالم به آن می‌شود و مرغ را با کالری اضافی اشباع می‌کند. مصرف منظم آن با افزایش سطح کلسترول، چاقی و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی مرتبط است. ترکیبی از چربی‌های ناسالم و چگالی کالری نگرانی‌ها به ابتلا به بیماری‌هاقلبی و عروقی را افزایش می‌دهد. برای محافظت از سلامت قلب، انتخاب مرغ کبابی، پخته یا سوخاری، همراه با یک رژیم غذایی متعادل، توصیه می‌شود از این منبع پروتئین بدون به خطر انداختن سلامتی لذت ببرید.

کالباس و ژامبون فراوری شده دودی

دشمنان زنده ماندن‌تان را بشناسید ؛ ۵ غذای مضر برای سلامت قلب | این توصیه‌های کارشناسان قلب را جدی بگیرید

کالباس یا سوسیس فراوری شده دودی یک غذای محبوب مردم مراجعه کننده به اغذیه فروشی‌ها است .این نوع گوشت‌ها به دلیل داشتن سدیم بالا و چربی اشباع‌شده، از سوی متخصصان برای سلامت قلب بسیار خطرناک تشحیص داده شده است. مصرف بیش از حد این گوشت‌های فراوری شده دودی با افزایش فشار خون و افزایش سطح کلسترول مرتبط است و به افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی وعروقی کمک می‌کند. افزودنی‌ها و نگهدارنده‌ها در این نوع گوشت‌ها نگرانی‌ها را بیشتر می کند. متخصصان قلب توصیه می‌کنند مصرف گوشت‌های فرآوری‌شده را محدود کنید و از منابع پروتئین کم‌چرب‌تر و کامل‌تر برای ارتقای سلامت قلب استفاده کنید.
بیشتر بخوانید:

  • معجزه رژیم گیاهخواری برای سلامت قلب
  • چربی‌هایی که کلسترول شما را کاهش می‌دهند | معجزه‌ای به نام امگا ۳

کد خبر 815003 منبع: همشهری آنلاین

  • ۷ غذایی که از تنبلی در زمستان جلوگیری می‌کند

  • مردم ایران قبلا چیزی به نام نهار نداشته اند | ویدئو

  • پرانرژی و مقوی ؛ با ۶ صبحانه شگفت انگیز، خوشمزه و سالم آشنا شوید

  • کدام مواد غذایی حاوی چربی‌های امگا ۳ و امگا ۶ هستند؟

  • دشمنان زنده ماندن‌تان را بشناسید ؛ ۵ غذای مضر برای سلامت قلب | این توصیه‌های کارشناسان قلب را جدی بگیرید

  • ماجرای راه اندازی فروشگاه بزرگ در سه راه افسریه چیست؟

  • سامانه پرقدرت بارشی تمام کشور را در برمی‌گیرد ؛ ایران سیراب می‌شود؟ | برف به تهران هم می‌رسد

  • چرا این گرگ درنده را در میان مردم رها کرده‌اید؟

  • امام فرمودند: اگر من بودم با ورود اولین ناو آمریکایی، آن را هدف قرار می‌دادم | هر کشتی که به مقصد اسرائیل بارگیری شود هدف مشروعی برای مقاومت است

  • شنبه ها تعطیل می‌شود؟ | یک گام تا افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری

  • باید مراقب باشیم بالگردهای ارتش ایران شبانه روی شناورهای آمریکایی ننشینند

  • زمان رسیدن آب دریای عمان به مشهد اعلام شد | ۱۰ پیمانکار روزانه ۲ کیلومتر لوله‌گذاری می‌کنند | برای این پروژه کارخانه لوله سازی احداث می‌شود

  • شوک به کشتی ایران؛ قهرمان نامدار المپیک را از دست داد | نامه رسمی برای انصراف از مسابقات قهرمانی کشور

  • دختر پژمان باغی، بازیگر شد | عکس

  • باید مراقب باشیم بالگردهای ارتش ایران شبانه روی شناورهای آمریکایی ننشینند

  • شنبه ها تعطیل می‌شود؟ | یک گام تا افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعت کاری

  • زمان رسیدن آب دریای عمان به مشهد اعلام شد | ۱۰ پیمانکار روزانه ۲ کیلومتر لوله‌گذاری می‌کنند | برای این پروژه کارخانه لوله سازی احداث می‌شود

  • ادعای رسانه آمریکایی درباره پیام آمریکا به ایران

  • دختر بازیگر مطرح سینما هم بازیگر شد + تصاویر

  • تصویر خاص بوسیدن صورت افشین پیروانی توسط پژمان جمشیدی!

  • تنها داور ایرانی مجاز به قضاوت در دربی با VAR | فیفا اجازه استفاده از VAR را در دربی می‌دهد؟

  • شهرداری این ملک ۳ هزار میلیاردی را بعد از ۲۷ سال پس گرفت

  • حمله قلبی خاموش چگونه رخ می دهد؟ ؛ مهم‌ترین نشانه‌های حمله قلبی در مردان

  • ۷ ماده غذایی دیابتی برای فصل زمستان | ۳ توصیه مهم برای کنترل قند خون

  • مرگبار بودن هوای آلوده برای این بیماران ؛ دو اندام آسیب‌پذیر بدن کدامند؟ | مهم‌ترین راهکار مقابله با عوارض هوای آلوده

  • معجزه رژیم گیاهخواری برای سلامت قلب

  • مناسب‌ترین جایگزین‌ها برای کره در رژیم غذایی | استفاده از کره‌های متفاوت برای آشپزی با هدف سلامت بیشتر قلب

دیدگاهی بنویسید